Zion en de weg naar Viva Las Vegas

17 augustus 2016 - Las Vegas, Nevada, Verenigde Staten

De eerste nacht in Zion was goed niet al te warm maar zeker niet te koud. Eerder op de middag hadden we kennisgemaakt met de buren die hun laatste nacht in Zion hadden. We kregen nog wat overblijfsels van hen, waaronder een broodrooster die we smorgens meteen gingen uitproberen. Tevens hebben ze ons nog wat wandeltips gegeven. Blij dat de buurman er was omdat de airco ermee stopte. Gelukkig wist hij waar de zekering zat.

Na het ontbijt hikekleren aan en naar de shuttlebus. Eerst de rode lijn en in het park de groene lijn. We gingen de narrows belopen. Zion Narrows is een deel van de canyon in het Nationaal park Zion in de Amerikaanse staat Utah.

Het ligt bij de rivier de Virgin. We pakten de laatste shuttlestop Temple of Sinawava. Kim en ik zijn een stukje door het water gelopen maar Mark en Lars een stuk verder en zagen een waterval. Daarna hebben we nog de lower Emerald Pools. Helaas was er weinig water te bespeuren.

Kim, Lars en ik besloten terug te gaan maar Mark wilde nog een stuk lopen. 's Avonds hebben we beneden bij Oscar's gegeten. Mmmmm dat was lekker.

Het was savonds windstil waardoor het bloedheet werd. We hebben snachts de airco aangezet, waardoor we redelijk nog geslapen hebben.

Na het ontbijt begon de weg naar Las Vegas. De stad middenin de woestijn. Met als z'n lichtjes, warmte (overdag boven de 40gr) en grote hotels. We reden door de staten, Utah, Arizona en Nevada. Dat betekent weer een uur verder tijdsverschil. Tov Nederland zitten we weer op 9 uur tijdsverschil.

Aangekomen in Las Vegas zetten we de camper voor een paar dagen aan de kant want we hebben een hotel Planet Hollywood en we zien uit naar een paar normale bedden. We hebben kamer 1676 (16e etage) met zijaanzicht op de Strip.

Ik heb al wat navraag gedaan for our renewal of the vows. Morgen of overmorgen gaat het dan plaatsvinden.

Nu lekker uitrusten, misschien nog wat zwemmen en douchen en vanavond eten aan de Strip.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade