Lower antelope tour/horseshoe bend en de rit naar Bryce Canyon

13 augustus 2016 - Bryce Canyon, Utah, Verenigde Staten

Vandaag om 08.00uur vertrekken want we moesten om 08.50uur bij de lower antelope tour zijn. Dit hadden we in Nederland al geboekt en dat was maar goed ook want het was voor de hele dag uitverkocht. Eerst moesten we $8 fee betalen wat voor de Navajo Indianen is. Zij zijn de ontdekkers hiervan.

Vervolgens betaalde we de entree en moesten we even wachten.

In het rotslandschap komen veel ravijnen voor en een bijzondere vorm daarvan is de slot canyon. Het woord slot betekent "smalle gleuf'; een slot canyon is een kloof met hoge verticaal wanden, die erg dicht bij elkaar staan. Door natuurgeweld (overstromingen) schuurt het water met steen en ander puin door de zachtere rotslandschap heen, waardoor de smalle kloven ontstaan. Het was dus maar goed ook dat 60-65 kilo ben afgevallen want anders pastte ik er niet tussen.

Voordat we naar binnen mochten, moesten we een half uur in de 35gr wachten. De ingang vd lower is een smalle horizontale spleet in de rotsbodem, je gaat via 5 stalen trappen naar beneden. Je weet niet wat je ziet en welke kant je moet opkijken. Het ene is nog mooier dan de andere. Kijk maar naar de foto's want ik kan niet uitleggen hoe mooi dit was. Dit was zeer de moeite waard.

De tocht was 400 meter en duurde 1 uur en 15 minuten en eenmaal bovengekomen stonden de vlg groepen alweer klaar.

Vervolgens gingen we naar horseshoe bend. Een vd meest spectaculaire hoefijzervormige bochten in de Colorado River is horseshoe bend. Deze bocht heeft zich gevormd in miljoenen jaren oude lagen van Navajo Sandstone.

Vanaf de parkeerplaats loop je via een breed, zanderig pad inloggen naar het 1200 meter verder gelegen uitkijkpunt. Nergens was er schaduw. Aan het begin stonden er al waarschuwingen 'Heat'.

Horseshoe bend was ongelofelijk mooi. Mooie foto's kon je maken maar sommigen maken het te bont om op een randje te gaan staan om net iets meer op de foto te krijgen. We zijn er een kwartier geweest. Bij de parkeerplaats troffen nog volledig onverwacht de familie Camerik uit Veldhoven. Ze hadden de danswedstrijd van Cardo in LA gehad en besloten om ook deze rondreis te gaan maken. Ook zij gingen hierna naar Bryce Canyon.

De tocht naar Bryce verliep in het begin niet goed. We waren verkeerd gereden en moesten daarom zeker een half uur terugrijden.

De verder weg naar Bryce was ook weer bijzonder mooi. Het valt ons op dat het groener is, 1 uur tijdsverschil (dus nu 8 uur verschil) en dat het ook weer mooi is.

Om 18.00uur kwamen we aan op Ruby's Inn RV resort. Heel maar dan ook heel toevallig staat de familie Camerik naast ons, ook voor 2 dagen. 'Savonds hebben we het dorpje een beetje bekenen en verder fijn gebabbeld met Marc en Audrey en de Kids.

Het beloofde een koude nacht te gaan worden.

1. Nancy:
    14 augustus 2016
    Dat was behiorlijk klimmem he bij horsesgoebend. Wij hadden storm toen we er waren. Veel plezier leuk om mee te lezen