Story continues ..

21 augustus 2016 - Yosemite Valley, Verenigde Staten

Op de dag dat we voor de 2e keer zijn getrouwd, hebben Lars en Mark ook nog geschoten. Je stapt gewoon een gunshop binnen, je kiest uit het menu, hoeveel en met welk pistool/geweer/machinegeweer je wilt schieten, je betaald en na wat uitleg sta je 'gewoon' met wapens in je handen te schieten. Lars stond met zweet in z'n handen maar vond het schitterend.

Savonds hebben we nog genoten van de fonteinen van onze overburen, het Bellatio hotel en verder van de vele lichtjes van het mooie Las Vegas.

Gistermorgen hebben we redelijk op tijd het regenachtig Las Vegas verlaten. Er stond een lange rit voor de boeg. We zouden zo'n 500 miles (900 km) op 1 dag gaan rijden. Normaliter ga je door Death Valley maar in de warme zomer mag dat absoluut niet omdat de airco vd camper de hitte niet aan kan.

Het was geen mooie rit. Het was een industriële rit, zoals wij dat zeggen. Veel snelweg en heel veel industrie/fabrieken. Onderweg hebben we nog een spookstadje Calico Town aangedaan. Een oud mijnstadje dat tientallen jaren geleden weer in oude staat hersteld is.

Na veel bochten door kings canyon park kwamen we aan in sequoia national park alwaar wij in onze 1e non electrical overnachting in Upper Stony Creek. Een klein campgroundje met 21 plaatsen. Plaats 17 was van ons. Normaliter heb je bij jouw plaats water, elektriciteit en een gat voor alles uit de wc zogenaamd fullyhookedup. Hier hadden we niets behalve hokje voor de wc die vies was. We sliepen middenin de natuur. De campground lag 6000-7000 feet. We lagen op tijd in bed want we waren bekaf vd lange rit. Het zou er koude nacht worden waar we niet opgerekend hadden. De dekens lagen nog in het ruim dus pakten we van alles wat ons warmte gaf. Fleecedekentjes, vesten, truien. De enige die slim was geweest, was Lars die had namelijk zijn deken van een aantal dagen geleden nog bewaard. Uiteindelijk hebben we toen nog lekker geslapen.

Smorgens wel eieren bakken en daarna gingen we, waarvoor we kwamen, naar de General Sherman Tree kijken. Toen we onze reisplannen maanden geleden bespraken met de kids, vroeg Lars of we ook deze boom gingen bekijken. De General Sherman is een reuzensequioa. Met een hoogte van 83,8 meter, een diameter van 7,7 meter en een vermoedelijke ouderdom van 2300 tot 2700 jaar behoort de General Sherman tot de grootste en oudste levende boom.

Daarna vertrekken naar onze volgende logeeradres. We hadden hem alleen niet vastgelegd. We hadden KOA mariposa op het oog. Onderweg hebben we nog aanleiding om te bellen met Sjaan. Mark z'n moeder was vandaag jarig en werd 77 jaar.

Gelukkig was er plaats. We hebben gewassen (3 wasmachines vol), gezwommen en uitgerust. Kim heeft heerlijke pannenkoeken gebakken en nu zitten Kim, Mark en Lars te kaarten.

Morgen gaan we naar Yosemite park alwaar we ook weer op campground Upper Pines, dus wederom non electrical, overnachten.

Tot de volgende blog....