Yosemite en San Francisco

24 augustus 2016 - Pacifica, California, Verenigde Staten

De weg naar Yosemite was onverwachts toch lang. Het reisbureau gaf aan 100 mijl maar dat was het zeker niet. Het was 400 mijl dus een halve dag rijden. We moesten eerst Sequoia park uitrijden en toen naar het westen van Yosemite national park rijden. Aangekomen gingen we eerst naar de campground kijken. Het bleek de grootste in Yosemite te zijn en het zag er tov Upper Stony Creek beter uit (tenminste dat vond ik).

Vervolgens gingen we de glazier point. Volgens de boeken kon je het mooiste uitzicht over yosemite national park daar zien. Na een behoorlijk aantal slingerbochten, moesten we eerst overstappen op de bus die ons naar glazier point bracht. Prachtig was het uitzicht. Het bekende filmbeelden dat we ook bij de Grand canyon hadden, kwam weer helemaal terug. Wauw wauw!! Wat mooi!

Verder gingen we de korte Bridal fal trail lopen in de hoop een waterval te zien. Volgens de folder zou dat in augustus heel wat zijn want rond deze tijd zouden ze zijn opgedroogd. Er was een klein straaltje nog te zien. Helaas niet wat we gehoopt hadden, maar ja het was iets.

Inmiddels was het rond 5 uur. Na wat boodschappen te hebben gedaan, zijn we naar ons plekje op de campground gegaan. We hebben gegeten en toen .. natuurlijk weer kampvuur gemaakt. Overal stond aangegeven dat het gevaar op brand erg hoog is, maar toch mogen we een kampvuur tussen de bomen aansteken. Erg vreemd maar toch ... we doen het graag.

Wederom tijd gingen we naar bed. Het was niet warm en niet koud, dus het beloofde een goede nacht te worden.

Het werd idd een goede nacht. Waarna we lekker ontbeten hadden, besloten we nog een kleine trail te lopen, de lower Yosemite Fall trail. Maar 800 meter, lekker vlak weer op zoek naar een waterval. Jammer deze waterval stond helemaal droog. Geen druppel helemaal niks. Jammer maar helaas..

We gingen gelukkig een andere weg Yosemite uit als dat we binnen kwamen. Na vele zigzagweggetjes en, zoals mijn vader zei, hair-pinbochten, kwamen we uit op de weg tussen allemaal leuke dorpjes. Van die leuke typisch Amerikaanse dorpjes. Wat ons opvalt is, dat ze bijna allemaal een camper (of iets wat erop lijkt) hebben. Ze hebben een oud krakkemikkighuis maar wel een camper.

Na een paar uur kwamen we in de buurt van San Francisco. Wat een hobbelige weg. We hebben al veel gereden maar dit sloeg alles. Alles moest in de camper tegengehouden worden. Wat een vreselijke weg was dat.

We kwamen aan bij San Francisco RV Resort, in het zuiden gelegen. We hadden er veel anders van voorgesteld dan dat we zagen. Het was er koud. Het bleek 12gr te zijn. We kwamen uit de 28gr, dus dat was lange broeken en jassenweer. Op de site bleek het heel mooi te zijn. In het echt een kale parkeerplaats. Wifi alleen bij de receptie (tot 17.00uur) en verder in de laundry. Het was de duurste campground maar ook meteen de minste. We gingen meteen boodschappen doen want dat was tijd. Daarna in de camper eten koken en in de camper opeten want buiten was het veel te koud. Savonds is de kaartcompetitie 'duizenden' gestart. Deze avond won Mark. Op tijd (wanneer niet) gingen we naar bed want morgenochtend moesten we op tijd (om half 8) de uber taxi bestellen. Om 09.30uur moesten we op pier 39 zijn voor de afvaart naar Alcatraz. Deze kaarten hebben we drie maanden geleden al geboekt. Maar goed ook want het was deze dag uitverkocht.

We besloten eerst de taxi te pakken, daar te ontbijten en daarna naar Alcatraz te gaan. Ideaal is de uber taxi. We kregen een tour door SF van de taxichauffeur. Hartstikke leuk en erg makkelijk omdat wij er nog niets van wisten.

Na het ontbijt gingen we naar Alcatraz. Eerst met de boot en toen kwamen we aan. We keken eerst een documentaire van discovery Chanel en daarna kregen we de Nederlandse audiotour. Ontzettend indrukwekkend. Valt Al Capano tot Scarface kwamen ter sprake, allemaal bekende criminelen uit het Amerikaanse historie. We hebben afgesproken dat we nu thuis de film Escape from Alcatraz van Clint Eastwood gaan kijken.

Daarna met de ferry terug en toen hadden we met Sandra, Marcel en Robin Groenendijk afgesproken. Toch vreemd zo aan de andere kant vd wereld maar erg gezellig. We gingen lunchen bij restaurant WipeOut. Lekker gegeten en gebabbeld en toen gingen we naar de cable cars maar daar was het erg druk dus gingen we de lange steile weg lopen. Wat een kuitenbijter was dat. Bovenaan stonden we bij Lombard Street. Het bekende kriskrasstraatje. We wilden natuurlijk ook naar beneden. Aangezien Robin in de wandelwagen zit, konden we niet via de stoep, dus gingen we over de weg.

Vervolgens hebben we zeeleeuwen en de winkels op Fishermans Warf te kijken en hebben we nog wat geborreld en veel gekletst. Erg gezellig en hartstikke leuk dat we hun zagen. Marcel, Sandra en Robin nog veel plezier. Wens Bob veel succes van ons in Stockton en veel plezier nog met de vakantie.

De uber taxi besteld en nu zijn we weer in onze camper. Morgen gaan we weer SF in. We wilden graag naar baseball maar SF giants moeten pas vrijdag weer thuis spelen. Jammer. Morgen denk ik maar weer een shoppen. Sandra heeft ons weer leuke tips gegegeven.

See you to tomorrow or next time..

1. Nancy:
    24 augustus 2016