2e dag Grand canyon en de rit naar Page

11 augustus 2016 - Page, Arizona, Verenigde Staten

Vanmorgen moesten we dan toch afscheid nemen van het oh zo gemoedelijke railside rv ranche in Williams. Onze roadtrip gaat vandaag via de desertview trail in de Grand Canyon naar lake powell in Page.

Wederom prachtige uitzichten hebben we bewonderd. Soms vraag je je af hoe je dat allemaal moet verwerken. Het ene uitzicht is nog mooier dan de ander en ook zo gevarieerd. Mark rijdt deze hele tocht en ik hoor hem alleen maar oh wat mooi, oh weer zoiets moois. Dankzij de enorme hoogteverschillen drinken (dit wordt ook geadviseerd) we veel water.

Lars en ik beklommen de desertview toren. Kim en Mark bleven beneden. Na ongeveer 100 treden kwamen we op het hoogste punt van Grand canyon uit. Van linkse naar rechts zag je alles wat het te bieden heeft. Dwars erdoorheen loopt de Colorado River. Nu nog bruin, over een paar weken groen en verderop is hij blauw, zoals een ranger vertelde. Nog wat stempels in onze paspoorten gezet en bye bye Grand Canyon.

De weg naar page was prachtig. (Go heb ik dat woord al eerder gebruikt). Alle kleuren te zien, rode bergen, witte (geen sneeuw) bergen, kloven in bergen. Zeer indrukwekkend weer. Het weer onderweg was zeer wisselend .

Nadat we 2x de weg hadden gevraagd en weer een bezoek asn de wahlmart hadden gebracht, kwamen we om 18.00uur aan op onze nieuwe campground Wahweap Lake Powell. Plaatsje A-11 was voor ons gereserveerd, op verzoek met uitzicht op de lake.

Morgen gaan we de omgeving bekijken hier. De Glen canyon dam of we gaan gewoon lekker aan de wahweap beach liggen. Het is per slot van rekening toch vakantie.

Vandaag had ik ook gelezen dat Zion national park voorlopig vanwege de thunderstorms, gesloten is. Ik hoop niet al te lang want over een paar dagen melden wij ons daar. Afwachten maar...

1. Nancy:
    11 augustus 2016
    Mooi he lake powel prachtig uitzicht alleen veel pikkedoorns hadden ze. Zion hooe dat het open gaat is prachtig. Veel plezier samen