Grand canyon

10 augustus 2016 - Grand Canyon Village, Arizona, Verenigde Staten

Oh wat weer een mooie dag in USA. We hadden lekker geslapen. Het is hier niet al te warm. Ik besloot om eruit te gaan en lekker van het zonnetje en gewoon van Amerika, genieten. Mark, Kim en Lars lagen nog lekker te slapen.

Een leuk voor voorvalletje. Iemand sprak Mark aan wat we verder nog gaan zien. Mark vertelde vandaag gaan we naar de Rocky Mountains. Je zag die man kijken. Snel ff gecorrigeerd in Grand Canyon.

We verblijven op railside rv ranche waar we smorgens ook kunnen ontbijten. Je kan er een wafel vers bakken, gekookte eitjes liggen klaar en kellogs cereals met wat koffie, jus en melk.

De volgende avond zouden we in Grand Canyon, campground genaamd matherground overnachten. Non-electrical zou dat zijn. Omdat we non electrical niet zo zagen zitten en erop deze campground zo'n relaxte sfeer hangt, besloten we de campground in G.C. laten voor wat het is en te blijven waar we zijn.

Omdat we laat aankwamen, moesten we nog inchecken. We gaven door dat we graag nog een nachtje wilde blijven en dat we vandaag met de trein naar G.C. wilden. Overnachten geen probleem, ze pleegde een telefoontje en we konden ook nog mee met de trein. Wel opschieten want hij vertrok over een half uur en we moesten ook nog naar het treinstation. Ze regelden ook meteen vervoer naar de treinstation en ook voor smiddags terug. We renden terug naar de camper, goede schoenen aan, wat drinken/eten in de rugzak, petten mee en weg.

De treinreis duurde 2 uur en een kwartier. Elke wagon heeft een eigen leidster en ook voor entertainment onderweg werd ook gezorgd. Mark werd benoemd als de woodenman. Hij dacht dat iedereen in Nederland op klompen liep. De leidster gaf ons het advies om vandaag de rim trail te zien en morgen met de camper de desertview route met de camper te doen.

Einde rit uit de trein en naar de G.C. Het eerste dat ik zei was dat het leek op een film. Lars vond het amazing. De serene rust, kleurige rotsen. Je ziet het vaak op tv en nu zie je het met eigen ogen. Prachtig!! We besloten met de bus naar een uitzichtpunt Hermits Rest te gaan. Beneden scheen de zon en boven regende het. Het uitzicht boven vinden wij niet zo mooi als beneden. Nadat we een sandwich hadden gegeten, besloten we snel naar beneden te gaan. Morgen komen we weer. We vertrekken dan naar de Grand Canyon en gaan met de camper erdoorheen en dan rijden we door naar Page. We staan dan op Lake Powell.

Tot dan weer!!

1. Nancy:
    10 augustus 2016
    Gaaf he allemaal. Lake powel zijn we ook geweest een plaatje rechtreeks van een schilderij lijkt dat zo mooi.