vervolg New York en de rest van onze roadtrip door Western America

9 augustus 2016 - Williams, Arizona, Verenigde Staten

Zo weer hebben weer wifi. Waar ben ik gebleven.

Nadat we de brooklyn bridge hadden bekeken, gingen we via china town, broadway naar het empire statebuilding. Van ver af zo mooi, maar van dichtbij valt het tegen door naar central park naar strawberry field alwaar het monument van Johnn Lennon ligt 'Imagine'. Na wat fooi gegeven te hebben, begon the musicman ook nog op verzoek strawberry fields en Hey Jude te spelen.

Toen vonden we het welletjes en hebben we de fietsen om 20.00uur ingeleverd. 's Avonds hebben we bij John's Pizza op de 44th gegeten. We bestelden maar 2 pizza's en dat was meer dan genoeg voor 4 personen.

Na het eten wilden we naar top of the rock gaan maar helaas daar aangekomen was het voor de avond al volgeboekt. Dan maar morgenochtend.

's Avonds weer even over times square terug en weer was het zo overvol.

's Morgens hebben we de taxi naar vliegveld besproken en online weer ingecheckt voor onze vervolgreis van 18.21uur naar San Diego. Om 14.45uur worden we door de taxi opgepikt. We gingen shoppen en naar top of the rock, het uitzicht op het rockefeller center. Met de lift naar de 67e verdieping en oh wat weer een mooi uitzicht. Uitzicht op central park, empire statebuilding en nog veel meer.. Wat is New York mooi..

Om 18.21uur gingen we weer de lucht in voor een vlucht van 6 1/2 uur. Tijdsverschil van weer 3 uur. In totaal zitten we nu ten opzicht van Nederland met 9 uur tijdsverschil.

Vervolgens met de taxi naar Miracle Village Resort. We kregen een ranzig kamer waar de bedden nog niet opgemaakt was. De dame bij de receptie beloofde dat het meteen gedaan werd, maar nee hoor. We kregen vervolgens een suite met een jacuzzi en ontbijttickets als genoegdoening. Nou dat aanvaarden we wel.

Heerlijk geslapen, ontbeten en door naar cruise america voor onze camper/mobilhome. Op de parkeerplaats pakten we de koffers al uit om alles in de camper te leggen. Ons eigen paleisje voor de komende 3,5 week. Vervolgens naar de Wallmart. Van fruit tot boter, van een tosti-ijzer tot gehakt voor de spagetti.

Ons eerste stekje was San Diego KOA. We kregen de beste plaats, nummer 1904. Inderdaad een hele mooie plaats waar we, volgens receptie, al verwend waren. Deze plaats werd vaak als eerste geboekt. 's Avonds besloot ik dat ik in de camper spagetti/bolognese zou maken. Lekker knus in ons eigen huisje en buiten dineren. Het smaakte boven wonder nog goed ook. 's Avonds hebben we een kampvuurtje gemaakt. Dag 1 van onze roadtrip zat er alweer op.

Dag 2 zou een dag zijn waar we veel zouden rijden. Onze volgende campground zou namelijk in twentynine palms rvresort zijn, vlakbij Joshua tree n.p. Dat was 4uur rijden.

Het rvresort was erg rustig, wat ook wel weer lekker was, maar warm. We verbleven ook bijna in de desert. Voorzien van binnenzwembad (kim en lars gingen er meteen in). Ik besloot te wassen want dat mocht wel na 6 dagen. 's Avonds besloten we makkelijk te eten.

Op dag 3 stond Joshua tree n.p. en route 66 naar Williams op het programma. We waren om 09.30uur al weg. Het was 's morgensvroeg alweer zo warm. Hup de camper in en de airco aan. Na een kort verhaaltje door een ranger in het bezoekerscentrum van n.p. lieten we onze AMERICA THE BEAUTIFUL PASS (dank aan Rian en Mies) zien en we gingen het park binnen. Prachtige natuur, jumbo rocks en een key view. Bij deze uitkijk leek het net of je tegen een filmlaken keek, wat een uitzicht. Alleen jammer van de wespen, waarvoor ze ons als waarschuwden. Na anderhalf /2 uur gingen we door. Via amboy kwamen we al op de route 66. We gingen tanken precies waar het teken van route 66 op de weg stond. De tank was nagenoeg leeg dus we hadden genoeg tijd op bij zo'n ouderwets tankstation te kijken. Leuk leuk leuk.

Vervolgens naar Kingman via de route 66 natuurlijk naar Seligman, waar we bij lilo's (op aanraden van een inwoonster) hadden gegeten. Een lekkere burger met pepsi-drank. Je kon hem ook refillen maar dat was teveel van het goede dus we kregen 2 meeneembekers met diet coke mee.

Van seligman reden we snel door naar Williams, alwaar we rond 20.00uur aankwamen. We staan nu op railside RV Ranche. We zijn meteen in de hottubes gegaan en gedoucht. We hebben eindelijk goede wifi, dus iedereen is even zijn persoonlijke blog etc aan het bijwerken. Het is nu 06.40uur in Nederland dus wellicht kunnen we alweer met wat mensen in Europa appen.

We zitten maar een 1 uur rijden van Grand Canyon af, dus we doen met morgenochtend rustig aan. Morgenavond slapen we in het national park waar we een plaats nonelectric hebben geboekt. Trouwens alle plaatsen zijn non-electric. Dit zal ook weer een hele ervaring worden. Ben benieuwd maar eerst nog genieten van de uitzichten in G.C.

Het is nu 21.43uur en we Slaap lekker allemaal

1. Franka Vd Doelen:
    9 augustus 2016
    Hi familie, wat leuk on Julie verhalen the keen. Heel heel interessant. Goed geschreven Anne-Marie.
    Zilst kermis is ook druk en gezellig.
  2. Nancy:
    9 augustus 2016
    Leuk ik beleef het weer helemaal.mee. tip ga naar de mac heb je vollop wifi kun je alles bijwerken koopt 2 cola voor 2 dollar en kunt hem iedere keer bijvullen. En je hebt alles geupdate. Have fun is leuk om.te lezen.