New York

9 augustus 2016 - Seligman, Arizona, Verenigde Staten

We wilden zoveel mogelijk zien dus hup eropuit. Lars en Kim vonden het best wel eng, dus we besloten dat Mark voorop ging dan Lars, Kim en als laatste ik. Overal tussendoor racen, ontzettend leuke ervaring. In Nederland hadden we al tickets voor 9/11 museum en top of the rock. 9/11 museum hadden we om 11.00uur gereserveerd. Ons was verteld dat van central park naar lower Manhattan 1 uur fietsen is. Onderweg zijn we nog aangelegd bij Bridalsalon Kleinfeld, bekend bij TLC Say yes to the dress. Het programma waar ik regelmatig naar kijk. Helaas waren ze dicht, anders had ik voor onze 2e huwelijk in Las Vegas nog een jurk (from stock) uit kunnen zoeken.

Volgende stop was 9/11 museum. Eerst fietsen wegzetten, dan langs het nieuwe hoogste gebouw van NY One world observatory, het nieuwe world trade center naar ground zero. Wauw dat maakt al een indruk en we moeten nog naar het museum. Wat mij opvalt bij ground zero is, dat het stil is. Everybody is quiet. Die serene rust in the city who never sleeps, heel bijzonder.

Omdat we al tickets hadden, mochten we al doorlopen. Na de sequritycheck mochten we doorlopen. Eerst kregen we een 15minuten durende film te zien, waar een aantal presidenten/P. M. en toenmalige minister van buitenlandse zaken van Amerika (namen zijn me nu even ontschoten) wat voor een impact 9/11 op de wereld heeft gehad. Het hele museum was indrukwekkend, wanden waarop alle personen die tgv hiervan zijn overleden met naam en achtergrond werden vermeld. Een brandweerauto die betrokken is geweest. Van alles..

Het museum is 7 verdiepingen diep en ligt tussen de 2 gebouwen. Ook zag je nog het fundament van de buildings. Jeetje.. wat hebben die eikels destijds aangericht. We hebben er anderhalf/2uur rondgelopen.

Na een lekkere hap bij Subway gingen we downtown, via Wall Street naar Staten Island ferry. Onderweg zagen we het status of liberty. Wel ver maar moet een zoomlens vd camera kwam ze vanzelf dichterbij. Aangekomen kon je de mooie skyline van NY bewonderen. Waaauw, dit zag je altijd in films, boeken en tv en nu zag je het zelf. SCHITTEREND!!

Na de terugreis met de ferry gingen we op onze fietsen naar de brooklyn bridge / Manhattan bridge. Ook weer zo mooi!

Het vervolg verhaal volgt weer als we wifi hebben.

1. Nancy:
    9 augustus 2016
    Gaaf bij yes to thes dress ben jaloers. Ik wil ook naar new york dus kom ik bij jou vragen. Veel plezier samen.